Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.bsufl.by/handle/edoc/11427| Title: | Доступность качественного языкового образования в контексте вызовов XXI века |
| Other Titles: | Accessibility of High-quality Language Education in the Context of the XXI Century Challenges |
| Authors: | Баранова, Н. П. |
| Keywords: | Образование. Педагогические науки Общая педагогика Дидактика Языковое образование |
| Issue Date: | 2022 |
| Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
| Citation: | Баранова, Н. П. Доступность качественного языкового образования в контексте вызовов XXI века / Н. П. Баранова // Тенденции развития языкового образования в современном мире – 2021 : сб. науч. ст. по итогам междунар. науч.-практ. конф., Минск, 25-26 нояб. 2021 г. / Минский гос. лингвист. ун-т. – Минск, 2022. – С. 8–12. |
| Abstract: | В статье представлены современные требования к качественному языковому образованию на обязательном, гарантируемом государством, уровне образования. Обозначена значимость развития личностного потенциала каждого обучающегося и овладение им универсальными учебными умениями. Ключевые слова: доступность образования; личностный потенциал обучающегося; универсальные учебные умения; качество языкового образования. |
| Description: | Baranova N. Accessibility of High-quality Language Education in the Context of the XXI Century Challenges. The modern requirements for the quality of language education at the mandatory, state-guaranteed level of education are presented. The importance of developing the personal potential of each student and the importance of mastering universal learning skills are indicated. Key words: accessibility of education; student’s personal potential; universal learning skills; the quality of language education. |
| URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11427 |
| ISBN: | 978-985-28-0181-2 |
| Appears in Collections: | Тенденции развития языкового образования в современном мире (статьи) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.