Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.bsufl.by/handle/edoc/17288| Title: | Авторская интенция в басне как дидактическая проблема (на материале басни «Лев, волк и лисица») |
| Other Titles: | Author's intention in a fable as a didactic problem (based on the fable “The Lion, the Wolf, and the Fox”) |
| Authors: | Засеева, Г. М. |
| Keywords: | Языкознание (лингвистика) Прикладное языкознание Перевод Художественный перевод Немецкий язык Русский язык |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
| Citation: | Засеева, Г. М. Авторская интенция в басне как дидактическая проблема (на материале басни «Лев, волк и лисица») / Г. М. Засеева // От слова к дискурсу : материалы Междунар. науч. конф., Минск, 15–17 мая 2025 г. / редкол. : Ю. В. Овсейчик (отв. ред.) [и др.]. – Минск : МГЛУ, 2025. – С. 127–129. |
| Abstract: | Анализируется рефлектирующая деятельность студента в процессе понимания текста. Предлагается сравнительно-сопоставительный подход к интерпретации басни как жанра фольклора и литературы. Ключевые слова: лингводидактика; басня; интерпретация; смысл. |
| Description: | Zaseeva G. The student's reflective activity in the process of interpreting the text is analyzed. A comparative approach to the interpretation of fables as a genre of folklore and literature is proposed. Key words: linguodidactics; fable; interpretation; meaning. |
| URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17288 |
| ISBN: | 978-985-28-0301-4 |
| Appears in Collections: | От слова к дискурсу (статьи) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 127-129.pdf | 356,56 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.