Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.bsufl.by/handle/edoc/17300| Title: | Диапазон эквивалентности как один из параметров анализа когнитивного стиля (на материале текстов англоязычных авторов) |
| Other Titles: | Range of equivalence as a parameter for analyzing cognitive style (based on texts by English-speaking authors) |
| Authors: | Петрова, И. М. |
| Keywords: | Языкознание (лингвистика) Частное языкознание. Языки мира Лингвистика текста. Лингвостилистика Английский язык |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
| Citation: | Петрова, И. М. Диапазон эквивалентности как один из параметров анализа когнитивного стиля (на материале текстов англоязычных авторов) / И. М. Петрова // От слова к дискурсу : материалы Междунар. науч. конф., Минск, 15–17 мая 2025 г. / редкол. : Ю. В. Овсейчик (отв. ред.) [и др.]. – Минск : МГЛУ, 2025. – С. 154–156. |
| Abstract: | В статье рассматривается диапазон эквивалентности как параметр анализа когнитивного стиля на примере текстов англоязычных авторов. Разработанная методика позволяет классифицировать фрагменты текстов на узкие и широкие на основе специфичности содержания и концептуальной широты мышления. Ключевые слова: когнитивный стиль; диапазон эквивалентности; анализ текста; методика анализа диапазона эквивалентности. |
| Description: | Petrova I. The article examines the range of equivalence as a parameter for analyzing cognitive style, using texts by English-speaking authors as examples. The developed methodology allows for the classification of text fragments into narrow and broad categories based on content specificity and conceptual breadth of thinking. Key words: cognitive style; equivalence range; text analysis; equivalence range analysis methodology. |
| URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17300 |
| ISBN: | 978-985-28-0301-4 |
| Appears in Collections: | От слова к дискурсу (статьи) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 154-156.pdf | 401,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.